Neuvonta ja palaute

Matkailuneuvonta

Suomenlinna on noin miljoonalla vuosittaisella kävijällään yksi Suomen suosituimmista nähtävyyksistä. Linnoituksen ympärivuotinen matkailuneuvonta palvelee vierailijoita aivan HSL:n lautan laiturin tuntumassa sijaitsevassa vaaleanpunaisessa Rantakasarmissa.

Matkailuneuvojat antavat mielellään vinkkejä vierailulle ja kertovat avoinna olevista palveluista ja ajankohtaisista tapahtumista. Neuvontapisteessä jaetaan maksutonta Suomenlinna-esitettä yhdeksällä kielellä (suomi, ruotsi, englanti, venäjä, saksa, ranska, espanja, japani ja kiina). Esitteessä on linnoituksen kartta sekä perustiedot historiasta, nähtävyyksistä ja palveluista. Palveluiden tarkemmat aukiolotiedot kannattaa tarkistaa kalenterista.

Neuvonta on avoinna

  • kesäkaudella (2.5.-30.9.) joka päivä klo 10-18
  • talvikaudella päivittäin klo 10-16.

Neuvonta on suljettu pitkänäperjantaina, vappupäivänä 1.5., itsenäisyyspäivänä 6.12. sekä jouluaattona ja joulupäivänä 24.-25.12. Toukokuusta syyskuuhun matkailuneuvonta palvelee päivittäin myös Suomenlinnakeskuksessa.

Matkailuneuvonnan henkilökunnan tavoittaa numerosta 029 533 8410 tai sähköpostitse info@suomenlinna.fi.

Pääsymaksuton johdantonäyttely

Samassa tilassa matkailuneuvonnan kanssa sijaitsee pääsymaksuton johdantonäyttely, joka antaa hyvät taustatiedot linnoitusvierailulle. Neuvonnan tiloissa on myös ilmainen langaton internetyhteys.

Matkailuneuvonnan vieressä on lautan odotusaula, joka on avoinna joka päivä varhaisesta aamusta myöhään yöhön (klo 06-02). Aulassa on yleisö-wc:t.

Anna palautetta

Suomenlinnan hoitokunta kerää aktiivisesti palautetta kaikilta linnoituksessa vierailevilta kävijöiltä sekä kokous- ja juhlatilojen asiakkailta. Voit lähettää meille palautetta sähköpostitse (info@suomenlinna.fi) tai täyttää kohteen asiakastyytyväisyyskyselyn sähköisenä LaatuVerkossa tai perinteisenä paperilomakkeena Rantakasarmin matkailuneuvontapisteessä.

Kävijöiden antama arvokas palaute päätyy linnoituksen matkailun kehittämis- ja koordinointityön avuksi sekä osaksi kohteen kokonaislaadun seurantaa. Kiitos palautteesta!