
Kävijälle
Vierailijakeskus
Vierailijakeskus
Suomenlinna on noin miljoonalla vuosittaisella kävijällään yksi Suomen suosituimmista nähtävyyksistä. Linnoituksen ympärivuotinen vierailijakeskus palvelee vierailijoita aivan HSL:n lautan laiturin tuntumassa sijaitsevassa vaaleanpunaisessa Rantakasarmissa.
Vierailijakeskuksen henkilökunta antaa mielellään vinkkejä vierailulle ja kertoo avoinna olevista palveluista ja ajankohtaisista tapahtumista. Vierailijakeskuksessa jaetaan maksutonta Suomenlinna-esitettä yhdeksällä kielellä. Esite löytyy myös pdf-versiona tämän linkin takaa. Esitteessä on linnoituksen kartta sekä perustiedot historiasta, nähtävyyksistä ja palveluista. Palveluiden tarkemmat aukiolotiedot voi tarkistaa kalenterista.
Aukiolot ja yhteystiedot
Suomenlinnan vierailijakeskus palvelee päivittäin pois lukien muutamat pyhäpäivät. Päiväkohtaiset aukiolot voi tarkistaa kalenterista. Siirry kalenteriin. Vierailijakeskuksen henkilökunnan tavoittaa numerosta 029 533 8410 ja sähköpostitse osoitteesta info@suomenlinna.fi.
Vierailijakeskuksen vieressä on lautan odotusaula, joka on avoinna joka päivä varhaisesta aamusta myöhään yöhön (klo 6:00-1:45). Aulassa on yleisö-WC:t, joissa voi myös täyttää vesipullot.
Pääsymaksuton johdantonäyttely
Vierailijakeskuksessa voi tutustua maksuttomaan johdantonäyttelyyn, joka antaa hyvät taustatiedot linnoitusvierailulle. Vierailijakeskuksen tiloissa on myös ilmainen langaton internetyhteys.
Tilaa Suomenlinnan uutiskirje
Haluatko saada ajankohtaista tietoa Suomenlinnan tapahtumista ja palveluista ensimmäisten joukossa? Tilaa Suomenlinnan uutiskirje sähköpostiisi. Kirjettä lähetetään noin 6-8 kertaa vuodessa. Siirry tilaamaan uutiskirje.
Anna palautetta
Suomenlinnan hoitokunta kerää aktiivisesti palautetta kaikilta linnoituksessa vierailevilta kävijöiltä. Täytä palautelomake tästä. Vastaaminen vie vain pienen hetken. Palautelomake avautuu uudelle välilehdelle.
Voit arvioida vierailusi ja jakaa kokemuksiasi myös matkailusivusto TripAdvisorissa. Siirry TripAdvisorin sivuille.
Kävijöiden antama arvokas palaute päätyy linnoituksen matkailun kehittämis- ja koordinointityön avuksi sekä osaksi kohteen kokonaislaadun seurantaa. Kiitos palautteesta!